Monday, January 17, 2011

Permulaan Part 2

Assalamualaikum,aku kembali lg dlm tajuk yg sm cuma part yg baru...kali ni aku nk cerita kan adik aku yg terakhir,my lovely mummy & daddy..(ceh berlagak mcm org putih plak).aku tukar mood penulisan aku ni sikit psl ada sorg mamat telah memberi teguran atas penulisan aku kat blog ni .hihih..k ,adik aku yg terakhir ni nm nya Zainatun Syafiah, umur dia 7 tahun ,baru masuk sekolah...dia ni yg plg ngada2 dlm keluarga aku..betul la apa yg org ckp..selalunya adik bongsu ni manja dia terlebih-lebih2 tp x per,memandangkan dia baru berusia 7 tahun ..aku maafkan dia..psl dak ni ,aku punya satu cerita yg aku x boleh blah... waktu dia ni dilahirkan...waktu tu aku form 4..aku ingat lg waktu tu..nenek aku ngah sibuk cuci uri kat blkg umah aku..aku boleh selamba tnya..nenek basuh uri sp..?nenek aku jawab uri adik ko la..aku terpinga-pinga...la mak aku dah lahirkan adik aku da...hihi..bkn aku x consern cuma aku baru blk sek time tu so baru dpt berita la..time dak ni blk ngan mak aku..aku tgk dia ni gelap semacam ..aku ckp kat mak aku, betul ker ni adik abg..?mak x slh ambik kan..?haha..tp waktu tu aku rs mcm janggal semacam..yer la aku umur dah 16 tahun waktu tu ,so ada plak adik yg lahir rs lain plak..agaknya mcm mn rs umur 25 dah kahwin,dapat adik baru ..?haha..ada ker situasi mcm tu..?

Dah cukup pasal adik aku yg ngada2 tu..la ni aku nk cerita tentang mak aku.yg aku syg sgt...nm mak aku Suriaton Binti Mohd Jalil.umur mak aku x la tua sgt.44 tahun jer tp still cun lg..dia pernah kerja kerani kat Shapadu.tp x lm..atas desakan ayah aku suruh berhenti, mak aku berhenti..mesti time tu ayah aku takut mak aku kena rampas ngan org lain.tu sbb dia suruh berhenti. mgkn sbb mak aku cun sgt kot waktu tu..haha..korg klu tgk gmbr waktu dia sekolah ..pergh...aku pun nk ngorat beb..haha..mak aku dlm keluarga Mohd Jalil adalh yg plg handal memasak..klu korg pekena masakan2 dia mmg korg susah nk lupa,la ni skrg ni ada 2 org mamat yg dah kena..nanti aku cerita kan sp dua org mamat tu..klu nk citer psl mak aku mmg pnjg, cukup la sekadar itu shj..

Cerita psl aku,mak aku dan adik2 aku pun dah setel..skrg ni aku cerita psl org yg terakhir iaitu ketua keluarga dlm family aku..sp lg klu bukan ayah,daddy,atau abah..tp aku gelar abah jer..abh aku dikenali dgn nm Zainal Abidin Bin Mohd Zain.seorang Pemandu Teksi..(kerja mulia ni beb, berkhidmat untuk masyarakat).dilahirkan pada 14 Mei 1957..so skrg ni umur dia sm ngan umur negara kita merdeka..iaitu 53 Tahun..abah aku ni pendiam sikit.tp kitaorg x de la ambik kesempatan atas sikap pendiam dia..tp klu dia dah angin aku pun takut,hihi..sbb aku pernah kena tibai teruk ngan dia..korg jgn tnya aku knp aku kena tibai..hihi..

So hbs cerita Permulaan part 2..cerita psl family aku,utk 3 atau 4 post aku kemungkinan besar aku akan cerita psl nenek, mak cik & pak cik aku.sepupu2 aku,member2 rapat yg aku sgt sayangi(bkn gay k).dan psl awek aku tu mgkn lm lg kot aku post(smbl fikir,aku ada awek ker?)haha..anway thanks sebab sudi membaca nukilan tulisan yg x seberapa ni...dan ini gambar adik aku yg terakhir ,mak aku dan ayah aku...


Adik Aku yg terakhir:Zainatun Syafiah Binti Mohd Jalil




Emak Aku Yang Tersayang;Suriaton Binti Mohd Jalil




Abah Aku Yang Tersayang;Zainal Abidin Bin Mohd Zain



2 comments:

nurhazDV said...

haah..waiting for the next entry ya..hehe..keep it

Faiz Syazwan said...

fuyoh,dahsyat..entri panjang abes,hehe..gmbr nk lawa jgn stretch sgt..nmpk x lawa,betul x?hehe..